Overstappen van internetprovider

Internet overstappen

Wil je overstappen naar een nieuwe internetprovider, maar heb je geen idee hoe dat in zijn werk gaat? Lees dan verder. Wij vertellen je precies waar je op moet letten bij het overstappen, hoe je kunt overstappen en wanneer je kunt overstappen.

De tijd van opzeggen van je oude contract per brief is gelukkig verleden tijd. Opzeggen en overstappen is tegenwoordig erg eenvoudig en zo geregeld. Sterker nog: in de meeste gevallen hoef jij zelf niet eens over te stappen, maar doet je nieuwe provider dit allemaal. Dat noemen we de overstapservice. Dat scheelt een hoop tijd en je hoeft ook niet bang te zijn dat je (zonder dat je het wilt) wordt overgehaald door je oude provider om toch klant te blijven. Wel zo prettig, toch?

Ook besparen op je internet abonnement?

Overstappen naar nieuwe provider is eenvoudig

Als je contract het toe laat om over te stappen, ben je eigenlijk al op de helft. Het enige wat je hoeft te doen is je nieuwe gewenste abonnement aan te vragen en aan de nieuwe provider door te geven waar je nu zit.

Overstapservice

Als je je oude contract via internet hebt aangevraagd, mag je deze ook via internet beëindigen. Maar het wordt nog makkelijker. Veel providers zeggen automatisch je oude contract op als je bij hen een nieuw abonnement hebt afgesloten. Je hoeft dan dus niets meer te doen. De volgende providers werken aan deze overstapservice mee:

  • Telfort
  • KPN
  • XS4All
  • Ziggo
  • Online.nl
  • T-Mobile
  • Tele2
  • Delta
  • NLE

Wanneer overstappen?

In de meeste gevallen sluit je een internet abonnement voor een periode van 12 maanden af. Als dat jaar voorbij is mag je altijd je contract opzeggen en heb je een opzegtermijn van 1 maand. De tijd dat je abonnement automatisch verlengd werd met een periode van 12 maanden is verleden tijd.

Opzeggen

Vaak wordt je abonnement dus door de nieuwe provider voor je opgezegd en hoef je daar zelf niets meer voor te doen. Mocht je toch kiezen voor een provider die hier niet aan meewerkt, dan zal je je contract zelf moeten opzeggen.

Opzeggen kan je het beste pas doen nadat je je nieuwe abonnement hebt afgesloten. Als je een abonnement met internet + bellen hebt afgesloten, geef dan bij je nieuwe contract wel vast aan dat je je telefoonnummer wilt behouden. Deze wordt altijd gratis meeverhuisd. Het opzeggen hoeft niet een ingewikkeld verhaal te worden. Vermeld duidelijk je gegevens en je klantnummer. En de datum per wanneer je het contract wilt beëindigen.

Geld besparen met overstappen

Vaak krijg je als nieuwe klant korting op je internet abonnement. Bijvoorbeeld een periode van 3 maanden 50% bij een contract van 12 maanden en 6 maanden 50% bij 24 maanden. Doordat je overstapt naar een nieuwe provider wordt je een nieuwe klant en profiteer je van deze korting. Als je abonnement doorloopt, loop je dus een flink bedrag aan korting mis.

Alleen internet

Internet abonnementen bij tien providers. Van ADSL tot supersnelle Glasvezel. Vergelijk op prijs, downloadsnelheid, kwaliteit en levertermijn.

vergelijken
+

Internet en TV

Internet abonnementen inclusief TV. De populairste variant van dit moment. Vergelijk op prijs, downloadsnelheid, zenderpakket en extra's.

vergelijken
+ +

Alles in 1

Bellen, internetten en TV kijken. Bekijk alles-in-1 pakketten bij tien providers. Vergelijk op prijs, kwaliteit, downloadsnelheid, zenders, extra's en belminuten.

vergelijken

Alle internet providers

Beste Deal vergelijkt de internet abonnementen van alle providers. Welke provider heeft jouw voorkeur?

Caiway internetabonnement
KPN internetabonnement
NLEx internetabonnement
Online.nl internetabonnement
Oxxio internetabonnement
Odido internetabonnement
Xs4all internetabonnement
Youfone internetabonnement
Ziggo internetabonnement
Over Beste Deal

0318 Media BV
Visserstraat 26, 6717ZJ Ede

Telefoon: 0318-240365
Email: info@bestedeal.nl
KvK: 67291910

 
Altijd de beste deal?Wil je altijd op de hoogte blijven van de beste tips en deals?Volg ons via social media