Mobiele abonnementen

Wat voor mobiel abonnement zoek jij?

Alle mobiele providers

Beste Deal vergelijkt de prijzen van alle providers. Bij welke provider sluit jij je mobiele abonnement af?

KPN
Odido
Vodafone
Ben
hollandsnieuwe
Budget-Mobiel
Lebara
Simpel
Simyo
Youfone

Beste mobiele abonnementen

Vergelijk de top 3 populairste abonnementen met toestel

Samsung Galaxy S22 abonnement
€23,50/mnd
iPhone 13 abonnement
€28,50/mnd
Samsung Galaxy A53 abonnement
€17,00/mnd

Alle merken

Bij ons vergelijk je niet alleen mobiele telefoons van A-merken, maar ook onbekende merken zoals Xiaomi

Apple telefoons
Samsung telefoons
Nokia telefoons
Fairphone telefoons

Top 3 sim only abonnementen

Heb je al een goedwerkende mobiel? Kies dan een mobiel abonnement zonder toestel.

1
Simyo
10 GB + 400 minuten/sms
2 jaar
€8,00 /mnd
Bekijk
2
hollandsnieuwe
5000 MB/minuten/sms
2 jaar
€8,00 /mnd
Bekijk
3
Ben
10 GB + 200 minuten/sms
2 jaar
€9,00 /mnd
Bekijk
onafhankelijk
volledig
onafhankelijk
en objectief
laagste prijs
vind elke
dag de
beste deal
Compleet en altijd actueel
compleet
en altijd
actueel
Besparen
bespaar
gemiddeld
€ 250

Veelgestelde vragen over mobiel

  • Wat kost een mobiel abonnement?

    De kosten van een mobiel abonnement verschillen per inhoud en provider en lopen op van zo'n 5 euro per maand voor de goedkoopste sim only tot circa 75 euro per maand voor een onbeperkt abonnement met een dure telefoon. Het is dus geheel de vraag wat voor mobiel abonnement je zoekt.

    Als je al een kwalitatieve smartphone hebt en die nog wel een tijdje kunt houden, is het verstandig om te kiezen voor een sim only abonnement. In dat geval bespaar je al gauw tientallen euro's op je vaste lasten. Een sim only abonnement hoeft niet duur te zijn als je kiest voor een budgetprovider. Hieronder vallen: hollandsnieuwe, Lebara, Youfone, Simyo en Simpel. Voor slechts een paar euro in de maand ontvang je al een simkaart thuis met voldoende belminuten en een beperkte hoeveelheid MB's.

  • Welk mobiel abonnement past bij mij?

    Bij de keuze voor een nieuw mobiel abonnement is het verstandig om naar je eigen verbruik te kijken. Wij adviseren altijd om naar je verbruik van de laatste drie telefoonrekeningen te kijken. Hierin staat hoeveel MB's aan data je hebt verbruikt en hoeveel minuten je hebt gebeld. Als je deze aantallen naar boven afrondt zit je aan de veilige kant en weet je precies welke bundel bij je past.

    Let op dat je nooit een te krappe bundel kiest bij je mobiele abonnement. De kosten voor internet en bellen buiten je bundel zijn aanzienlijk hoger dan binnen je bel- en internetbundel.

  • Welke provider past bij mij?

    Ben je iemand die zich regelmatig in het buitengebied bevindt? Dan is het verstandig om voor een provider met uitstekende landelijke dekking te kiezen. In Nederland kennen we vier verschillende netwerken: KPN, Vodafone, T-Mobile en Tele2. Eigenlijk hebben alle netwerken inmiddels wel zo'n 99% dekking, maar de kans dat je ooit nog zonder bereik komt te zitten is bij KPN het kleinst.

    Hecht je veel of weinig waarde aan een goede klantenservice? De duurdere providers zijn vaak te herkennen aan een uitstekende klantenservice. Zo kan je bij KPN en Vodafone 24/7 terecht en is de klantenservice volledig gratis. Daar staat tegenover dat de maandelijkse abonnementskosten hoger zijn dan bij providers als Simyo en Simpel.

  • Hoe lang loopt mijn mobiele abonnement nog?

    Bij elke provider kan je op hun website inloggen om je gegevens terug te bekijken. Door in te loggen kan je je adresgegevens wijzigen, je bundels aanpassen en zien wanneer je contract is ingegaan en wanneer je mag verlengen. Ook hebben vrijwel alle providers een gratis app die je kunt downloaden op je telefoon waarmee je al deze informatie kunt nalezen.

  • Wanneer mag ik mijn abonnement verlengen?

    Bij de providers Ben, hollandsnieuwe, KPN, Tele2, T-Mobile, Vodafone en Youfone mag je al vier maanden voordat je mobiele abonnement afloopt verlengen. Voor Simpel en Simyo geldt een periode van drie maanden.

  • Kan ik tijdens mijn telefooncontract overstappen?

    Ja, dat mag. Maar je dient wel rekening te houden met bijkomende kosten. Als je wilt overstappen naar een andere provider terwijl je abonnement nog doorloopt, rekent je huidige provider de kosten door die je nog zou moeten betalen. Je moet je abonnement dan afkopen. Vaak is het hierdoor aantrekkelijker om je mobiele abonnement uit te zitten en pas over te stappen tijdens de overstapperiode. Bij de meeste providers mag je twee maanden voordat je abonnement afloopt al overstappen naar een nieuw provider. Er is dan geen sprake meer van een afkoopsom.

  • Mobiel abonnement met telefoon of los abonnement?

    Als je nog geen goede telefoon hebt, kiezen de meeste mensen ervoor om een mobiel abonnement met telefoon af te sluiten. Dit is vaak ook voordeliger omdat veel telefoonwinkels korting geven op de telefoon als je hem koopt in combinatie met een abonnement. Heb je al een goede telefoon? Dan is het veel voordeliger om te kiezen voor een los abonnement. Daardoor bespaar je namelijk al gauw 25 euro per maand op je vaste lasten.

  • Behoud ik mijn telefoonnummer bij overstappen?

    Ja. Bij alle providers kan je telefoonnummer zonder kosten worden meeverhuisd als je overstapt. Het enige wat je hoeft te doen is bij het afsluiten van je mobiele abonnement aan te geven dat je al een telefoonnummer hebt en voor nummerbehoud kiest. De provider regelt de verhuizing dan en zegt het oude abonnement voor je op.

Beste deal voor je mobiele abonnement?

Kan je telefoonrekening wel wat omlaag? Beste Deal helpt je bij het besparen op al je vaste lasten en zo ook op de kosten van je mobiele abonnement. Wil je je telefoonkosten verlagen? Dan biedt vergelijken uitkomst. Door telefoontarieven te vergelijken bespaar je al gauw tientallen euro’s op je telefoonrekening. Dat heb je snel verdient.

Tips bij het besparen op je telefoonkosten

Als je wilt besparen op je telefoonkosten zijn er verschillende manieren om dit te doen. Je kunt je telefoon natuurlijk in de kast leggen en niet langer gebruiken. Daardoor worden je kosten in elk geval niet hoger dan het bedrag van je mobiele abonnement. Maar of dit nou de leukste manier is om te besparen, betwijfel ik. Bij Beste Deal doen we niets anders dan besparen op een plezierige manier. “Meer lusten, minder lasten” is dan ook ons motto. Hieronder leggen wij uit hoe wij dit zouden doen.

Mobiel abonnement uitpluizen

Een goedkoper mobiel abonnement begint bij het duidelijk inzichtelijk maken van je verbruik. Als je exact weet wat je verbruik is (en dus niet schatten), kan je namelijk veel gerichter op zoek naar een passend mobiel abonnement. Misschien heb je op dit moment wel een abonnement voor je mobiel met een internetbundel van meer dan 3 GB, terwijl je de hele dag van je WiFi netwerk gebruik maakt en je verbruik dus veel lager is.

Tip: Weet je je verbruik niet? Pak dan de telefoonrekeningen van een periode van minimaal 3 maanden erbij. Je kunt op de telefoonrekening teruglezen hoeveel belminuten en MB’s je hebt verbruikt. Door dit te meten over een langere periode weet je je exacte verbruik. Vervolgens moet je deze hoeveelheid naar boven afronden om zeker te zijn dat je niet buiten je bundel gaat bellen en internetten.

Mobiel abonnement naar boven of beneden aanpassen

Huh? Naar boven aanpassen? Daarmee bespaar ik toch niet op mijn telefoonkosten? Toch wel! Als je duidelijk inzicht hebt in je verbruik, zou het ook zo kunnen zijn dat je op dit moment te laag zit met je bundel. Als je een internetbundel hebt van 2 GB, maar 3 GB per maand nodig hebt, heb je een erg hoge telefoonrekening. De kosten voor mobiel internet buiten je bundel zijn namelijk aanzienlijk hoger dan binnen je bundel. Aanpassen naar boven zal in dat geval dan ook de beste optie zijn.

Mobiel abonnement verlengen? Prijzen vergelijken!

Is je mobiele abonnement toe aan verlenging? Kies dan niet automatisch voor een verlenging bij de provider! Ook als je tevreden bent over de provider kan het erg lonen om prijzen te vergelijken bij verschillende aanbieders. Direct een mobiel abonnement afsluiten bij de provider is in de meeste gevallen veel duurder dan bij een bekende telefoonwinkel zoals Belsimpel of Mobiel.nl. De bezoekers van Beste Deal besparen vaak honderden euro’s als ze kiezen voor een mobiele telefoon met abonnement bij een winkel.

Bevalt je mobiel nog? Kies dan voor sim only!

Heb je nog een goede mobiel in de kast liggen? Dan is het altijd verstandig om te kiezen voor een los abonnement. Je ontvangt dan alleen een simkaart. Deze kan je plaatsen in je mobiele telefoon en gebruiken om mee te bellen en internetten. Doordat je bij je mobiele abonnement geen nieuwe telefoon koopt, heb je veel lagere maandlasten. Gemiddeld bespaar je met een mobiel abonnement zonder telefoon zo'n 20 euro per maand op je telefoonkosten.

Tip: wil je naast een sim-only abonnement ook een losse telefoon kopen? Neem dan eens een kijkje op de website van onze partners: Nieuwemobiel.nl en Telefoon.nl.

Kies voor een budget provider

Als je overstapt naar een nieuwe provider kan je kiezen voor verschillende aanbieders. Natuurlijk kan je kiezen voor Vodafone en KPN, maar vaak zijn er ook veel goedkopere providers te vinden. Aangezien alle providers gebruik maken van het netwerk van KPN, Vodafone of Tele2/T-Mobile, hoef je je nergens zorgen te maken over een slechte dekking. Je kunt dus makkelijk kiezen voor een goedkope provider zoals Lebara, Simyo of Youfone.

Populairste telefoons

Zie je door de bomen het bos niet meer?

Dit zijn de populairste smartphones van dit moment:

  1. iPhone 12 Pro abonnement
  2. iPhone 12 abonnement
  3. Samsung Galaxy S21 Ultra abonnement
  4. Samsung Galaxy S21 abonnement
  5. iPhone 12 Mini abonnement
Over Beste Deal

0318 Media BV
Visserstraat 26, 6717ZJ Ede

Telefoon: 0318-240365
Email: info@bestedeal.nl
KvK: 67291910

 
Altijd de beste deal?Wil je altijd op de hoogte blijven van de beste tips en deals?Volg ons via social media